Van Noord naar Zuid Vietnam in 20 dagen

Terug naar Saigon

Daar was ik weer :-)

De allerlaatste dag is nu echt aangebroken.

Vanavond om 21:30 uur vliegen we naar huis.

Maar als je dan denkt dat dit een nutteloze dag is heb je het mis.

Want vanmorgen vertrekken we eerst om 6:00 uur naar de drijvende markt van Cai Rang, ook weer op de Mekong Rivier. Eerst een stukje met de bus en dan over op een boot.

We varen langs een groot aantal als schroot uitziende houten schepen waar vanaf handel gedreven wordt in allerhande zaken, voornamelijk fruit en groeten is mijn indruk.

Ongelooflijk hoe die boten eruitzien, geen likje verf en ze zien eruit of ze ieder moment zullen zinken of uit elkaar zullen vallen. Maar schijn bedriegt denk ik. Ik vermoed dat deze boten zo verveloos zijn omdat ze van tropisch hardhout zijn en dus niet zullen verrotten, dus waarom zou je ze dan schilderen?

Wie het beter weet mag het zeggen.

Al met al viel ons dit tochtje toch een beetje tegen, in Thailand iets in naam soortgelijks gedaan en dat was een stuk leuker en mooier.

Na terugkomst om 8:30 uur in het hotel eerst nog ontbijten want dat hadden we nog niet kunnen doen.

Hierna voor de laatste keer naar onze mooie kamer om de koffers te pakken voor de grote reis.

Omdat we nog 2 uur tijd hebben nog maar even terug in bed gekropen om te proberen wat in het voren te slapen, wat uiteraard niet lukt.

Dus dan maar een douche genomen en erger, de lange broek alvast aan.

De eerste keer deze vakantie, En Berrie weet nu niet waar ik het over heb :-)

Dan om 12:00 uur weer de bus in voor een rit van 3 uur terug naar Saigon.

Een aantal mensen die geld over en dus te veel hiervan hebben, :-) maken nog een Cyclotoer van een uur. Alie en ik gaan daarom niet mee en omdat we deze ongelooflijk hectische stad wel gezien denken te hebben, zeker als je een lange broek draagt :-)

Dan gaan we om 17:00 uur voor de laatste keer gezamenlijk eten om direct daarna naar het vliegveld te worden gebracht, voor ons vlucht naar huis via Istanboel.

We hopen dan rond 10:00 uur in Amsterdam te zijn.

Mochten er mensen onder jullie zijn die overwegen ons te komen verwelkomen met spandoeken, toeters en bloemen, doe maar niet, Berrie houdt daar niet zo van :-)

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties en hopelijk tot een volgende keer.

Ohja, Samantha en Jean-Paul nog 2 fijne dagen gewenst, en als je nog zo‘n, volgens jullie overheerlijke Hamburger neemt die ik helaas gemist heb. denk dan aan mij :-)