Van Noord naar Zuid Vietnam in 20 dagen

Plan Thiet/Mui Ne dag 2

Vandaag gun ik jullie allemaal net als wijzelf, ook een rustdag.

Er valt nl weinig te melden, nu bezit ik natuurlijk wel over de geweldige eigenschap om over van alles en nog wat onzinnig en vooral overbodig uit te wijden. Dit zal ik jullie deze keer besparen, alhoewel deze eerste regels al weer het tegenovergestelde doen verwachten. :-)

Vanmorgen uitgeslapen tot 8:00 uur en om 9:00 uur aangeschoven aan het alweer uitgebreide ontbijt buffet.

Daarna een stukje naar een ATM gelopen om de nodige Dongs te gaan pinnen.

Helaas lukt dit nietmet mijn betaalpas met Mastercard logo, want tegenwoordig zijn er nl 2 types betaalkaarten, gelukkig heeft Alie er een met VIA logo en daarmee lukt het wel. En de acceptatie is in ieder land weer anders geregeld.

Gelukkig had ik over deze kromme tekortkoming al gelezen en ervoor gezorgd dat we de 2 type kaarten hebben. Voor Berrie lag dat uiteraard anders in zijn eentje, die moest daarom eerder deze week met zijn creditcard geld pinnen, wat dan weer kostenverhogend is.

Hierna zijn we lekker bij het zwembad gaan liggen en een beetje zwemmen zo nu en dan.

Rond 12 uur het eerste biertje maar besteld en om 13:00 naast het zwembad wezen lunchen.

Na de lunch, op het strand lekker in de zeewind gaan liggen onder een rieten parasol.

Tot het rond 16:00 uur weer tropisch begint te regenen met af en toe een klap onweer.

Dus maar gaan douchen en weer aankleden zodat we vanavond kunnen gaan eten.

Ondanks dat we de hele dag in de schaduw hebben gezeten blijken we toch verbrand te zijn, blijkbaar tijdens ons verblijf in het ondiepe zwembad

Om een uurtje of zes maar naar het restaurant voor een biertje.

Het is ook weer Happy hour dus 2 halen 1 betalen tot 19:30 uur.

Dik en Liliane een echtpaar uit Arnhem, schuiven bij ons aan en we kletsen gezellig over van alles en nog wat, zelfs het plaatsje Anduze in Frankrijk komt voorbij, omdat Dik dacht dat hij in een dorpje in Frankrijk was geweest gisteren. Drank maakt meer kapot dan…:-) later komt ook Jennifer onze reisleidster er bij zitten.

Rond half negen bestellen we dan ons eten. Als wij het al bijna op hebben krijgt Alie pas haar eten, ze zijn haar dus vergeten. Als doekje voor het bloeden krijgt ze een heel bord met .vers fruit.

Kortom het was een mooie ontspannen en gezellige dag.

Paul

Klinkt lekker relaxed, geniet er nog van??

Tineke Hermans

Alie boft toch maar ?

René Zelten

Een keer de rust pakken met schrijven is ook niet erg.
Je hebt mooie verhalen.
In die landen kan het inderdaad voorkomen dat iemand later eten krijgt. Lijkt Indonesie wel.