Van Noord naar Zuid Vietnam in 20 dagen

Hoi An

Vandaag weer op tijd eruit, want we vertrekken om 8:30 uur.

Helaas regent het vandaag, dat is hier in deze tijd normaal in midden Vietnam. In oktober valt hier gemiddeld zo’n 530 mm. Maar we zijn er op voorbereid, paraplu’s en regenjasjes hebben we meegebracht uit Nederland.


Vandaag rijden we naar Hoi An een rit van zo’n 150 km. We komen hierbij over de wolkenpas welke zo’n 500 meter boven zee uitsteekt waarmee we een prachtig uitzicht zouden moeten hebben, helaas doet de pas zijn naam eer aan, want hij ligt volledig in de wolken. Dus van een uitzicht is geen sprake helaas.


Ook bezoeken we nog een fabriek annex souvenir winkel waar ze marmeren beelden maken uit het marmer wat hier uit de bergen komt.


De route voert ons ook door Da Nang, bekend van de Vietnam oorlog, hier verbleven duizenden Amerikaanse militairen om te herstellen in ziekenhuis schepen etc maar ook om bij te komen van de vermoeiende gevechten aan het mooie strand.

We rijden met de bus over, volgens onze gids, beroemde Drakenbrug. Ik had er overigens nog nooit van gehoord. Maar het is best een aparte en mooie brug, zie hiervoor de foto’s.


Uiteraard maken we ook een koffiestop, Berrie en ik bestellen een Black koffie en Alie een Cappuccino. Die koffie van ons is echter zo sterk dat als je er een hoefijzer ingooit het blijft drijven. Kortom hij is niet te hachelen.


Als we aankomen in Hoi An gaan we eerst lunchen. Ook hier krijgen we weer een gevarieerd set menu met allerhande Vietnamese gerechten, met als bijzondere afsluiting een heerlijk roomijsje.

Ondanks dat ik mij had voorgenomen in Azië nooit schepijs te zullen eten om de overbekende spuitpoep te voorkomen, kon ik het niet weerstaan, steker nog ik heb die van Berrie erbij opgegeten, het vlees is tenslotte zwak.:-)


Hiern, rond inmiddels15:00 uur, gaan we inchecken in ons hotel waar we 3 nachten zullen verblijven. We hebben een bed op de kamer wat minimaal 3 meter breed is. Wat hier de bedoeling van is, is mij niet duidelijk. Maar wellicht krijgen we vannacht wel een loge op bezoek van lichte doch sympathieke zeden .:-)


Dan om 16:00 uur worden we door Dan tijdens een wandeling door het oude toeristische centrum

van Hoi An geleid. Het is erg druk hier en de bierprijzen zijn het dubbele van die in Hue.


Na zo’n 1,5 uur heb ik de pijp,aardig leeg en ben intussen behoorlijk verkouden geworden, maar hopen dat het niet ook Corona is. Een test heb ik niet bij me. Voel me gelukkig niet ziek heb alleen helemaal geen zin in eten, Alie wil ook liever niet gaan eten. Maar we hebben ook laat gegeten.


Een aantal dames en heren bezoeken een winkel waar ze kleding op maat kunnen maken.

Berrie en ik nemen daar tegenover een heerlijk koud pilsje, ook andere mannen uit de groep sluiten zich nierbij aan.


We besluiten om vanavond niet te gaan eten, Berrie mankeert niets en gaat uiteraard wel gewoon eten. Omdat het nog zo vroeg is, kopen we voor de zekerheid wel een koker met Pringels chips om de evt nog opkomende trek toch te kunnen stillen.

Want ff naar een snackbar voor een broodje kroket of frikandel speciaal is er niet bij hier:-)


Nu rond 19:00 uur op onze kamer dit verhaal tikken.

Morgen kunnen we iets langer blijven liggen….heerlijk.


Reacties

Reacties

Tineke Hermans

Heerlijk verhaal weer , hoop dat de verkoudheid gauw over is , en geen corona , lekker uitslapen , en wie weet wat er nog langs komt??

Mary

Mooie foto’s weer. de draken brug echt prachtig om te zien en de beelden wat groot zeg
wel jammer van de regen maar jullie waren erop voorbereid gelukkig

René Zelten

Beterschap.
Hoop dat je snel beter bent.
Zorg er maar voor dat je de rest niet aansteekt.?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!